خودنویس

مقالات و مطالب و نرم افزارهای آموزشی و پرورشی

جهش ‌تحصیلی، ‌مفید برای با استعدادها

چهارشنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۲، ۱۲:۴۰ ب.ظ

میان کسی که نمره های خوب می گیرد و همیشه شاگرد اول است با کسی که استعدادهای ویژه دارد و تیزهوش است تفاوت مثل شب است و روز.

شاگرد اول ها دانش آموزانی پرتلاشند که البته استعداد هم دارند (و ممکن است تیزهوش هم باشند) و چون تلاش و استعداد را به هم می آمیزند موفق می شوند، اما آنها که با استعدادهای ویژه آفریده شده اند با کمترین تلاش به هدفشان می رسند.

اینها همان دانش آموزانی هستند که اگر بخواهند می توانند پایه های درسی را یکی در میان کرده و به کلاس های بالاتر جهش کنند بی آن که دچار افت تحصیلی شوند. با این حال بحث بر سر این بچه ها زیاد است؛ دانش آموزانی که عده ای این جهش ها را به نفع آنها و عده ای دیگر، آن را به ضررشان می دانند.

فایل و مقالات کمیاب

http://gorgan.farafile.ir

گام به گام تا جهش تحصیلی

برای جهش تحصیلی فقط کارنامه ای پر از نمرات خوب کافی نیست؛ هر چند آموزش و پرورش بتازگی اعلام کرده نخستین شرط برای جهش کردن، گرفتن گزینه «خیلی خوب» برای تمام درس ها در پایان امتحانات خرداد است.

در واقع در سیستم جدید آموزشی که در نیمی از پایه های مقطع ابتدایی، نمره دهی در مدرسه به ارزشیابی توصیفی منحصر شده فقط دانش آموزانی می توانند درخواست جهش داشته باشند که از نظر معلم، وضع خیلی خوب داشته باشند یعنی همان کارنامه ای که تا پیش از این همه نمرات نوشته شده در آن ۲۰ بود.

دانش آموزی که چنین عملکردی داشته باشد (بجز دانش آموزان کلاس اول و پنجم) می تواند درخواست جهش تحصیلی را به مدرسه ارائه دهد که ارائه این درخواست، شروع مراحل سخت تر بعدی است.

دانش آموزی که متقاضی جهش است، درخواستش به اداره آموزش و پرورش استثنایی می رود چون در آنجا از این گروه از دانش آموزان آزمون می گیرند تا سطح استعداد تحصیلی آنها را بسنجند دانش آموزی که آزمون و تست های هوش را با موفقیت پشت سر بگذارد می تواند در سه ماه تابستان، درس های یک سال تحصیلی را بخواند و در امتحانات شهریور شرکت کند و در صورت قبولی، از ابتدای مهر در کلاس یک پایه بالاتر حاضر شود.

اصرار والدین ممنوع

در جهش تحصیلی، استعداد حرف اول را می زند، استعداد هم لزوما با نمره خوب گرفتن هم معنی نیست، اما برخی والدین این دو موضوع را با هم اشتباه می گیرند و در حالی که استعدادهای ویژه فرزند برایشان مسجل نیست برای جهش تحصیلی او اصرار می کنند؛ اصرار هم به مسئولان مدرسه و هم به دانش آموز برای بیشتر خواندن و قوی کردن بنیه علمی اش.

اما استعداد نه با اصرار به وجود می آید و نه با کلاس های پی در پی و داشتن معلم خصوصی، بلکه استعداد توانی است که با آدم ها آفریده می شود و فقط تمرین و پشتکار آن را پرورش می دهد.

کودکان تیزهوش که بهترین گزینه برای جهش تحصیلی هستند، چند ویژگی بارز دارند. آنها نسبت به یادگیری حریصند و مطالب را با سرعت می آموزند، اعتماد به نفس شان بالاست، کتاب خواندن را دوست دارند و همیشه مشغول مطالعه اند، دایره لغات وسیعی دارند و تمرکزشان به اندازه ای است که نه هنگام حرف زدن و نه هنگام یادگرفتن رشته افکارشان پاره نمی شود، آنها روابط میان امور به ظاهر نامربوط را درک می کنند و هر آنچه آموخته اند با یافتن شباهت و تفاوت ها به آموخته های جدید ربط می دهند.

اینها کودکانی کنجکاو و جستجوگرند و پرسش های کاوشگرانه دارند. این افراد می توانند با سرعت و بدون تمرین زیاد مسائل را به حافظه بسپارند، در حالی که علایق و سرگرمی های آنها همیشه این حس را به اطرافیان می دهد که آنها فراتر از سن شان رفتار می کنند.

بی شک کودکی که چنین ویژگی هایی دارد بهترین گزینه برای جهش تحصیلی است و کودکی با توان ذهنی عادی اشتباه ترین گزینه برای این کار؛ اگر این چنین شود هم تلاش های والدین به هدر می رود و هم تحمیل فشارهای خارج از تحمل به دانش آموز، او را از درس زده می کند.

جهش تحصیلی؛ موافقان و مخالفان

بیشتر کسانی که به مدرسه رفته اند تجربه حضور دانش آموزی که یک یا چند سال جهش کرده بود و با دانش آموزانی چند سال بزرگ تر از خود در یک کلاس می نشست، دارند.

دانش آموز جهش کرده معمولا روحیه ای خاص داشت و خود را همیشه یک سر و گردن بالاتر از دیگران می دید. او دانش آموزی در کانون توجه بود، کسی که بوضوح به او بیش از دانش آموزان دیگر بها داده می شد و همین وضع باعث می شد تا او نیز خود را تافته ای جدا بافته از دیگران بداند.

مخالفان جهش تحصیلی نیز درست همین موضوع را محور مخالفت خود قرار می دهند، چون باور دارند توان این دانش آموزان در یادگیری سریع مفاهیم از آنها موجودی می سازد که بیشتر مواقع در نگرش های خود نسبت به دیگران احساس تکبر و ممتاز بودن می کنند.

اما علت مخالفت با جهش تحصیلی فقط از این لحاظ نیست چون از دید آنها مشکلاتی که از این جهش ناشی می شود فراتر از تکبر و خودبرتربینی این دانش آموزان است.

مخالفان معتقدند چون جهش تحصیلی در دوره سه ماه تابستان صورت می گیرد یادگیری های این دانش آموزان سطحی است و غنا و عمق ندارد به همین علت احتمال این که آنها در سال تحصیلی جدید به اندازه دانش آموزان دیگر ـ که مطالب درسی را در ۹ ماه خوانده اند ـ آماده نباشند وجود دارد.

از دید آنها مشکل بزرگ تر این است که چون دانش آموزان جهش کرده یک یا چند سال کوچک تر از دانش آموزانی هستند که با هم همکلاس می شوند، ممکن است از نظر سازگاری های عاطفی و اجتماعی دچار مشکل شوند و با از دست دادن حس اعتماد به نفس، انگیزه های تحصیلی شان نیز کمرنگ شود و نتوانند برتری تحصیلی خود را در پایه های بالاتر همچنان حفظ کنند.

البته بسیاری از افراد با این موضع مخالفان، موافق نیستند و آن را منافی توانایی های افراد تیزهوش می دانند.

یکی از معلمان پایه ابتدایی ساکن تهران نیز در گفت و گو با جام جم به این موضوع اشاره می کند و می گوید در سال هایی که دانش آموزان جهشی را در کلاس درس در کنار دانش آموزان عادی داشته است هیچ گاه ندیده که این بچه ها از نظر سازگاری های عاطفی و اجتماعی دچار مشکل شوند.

با این حال او از مخالفان جهش تحصیلی است چون باور دارد بچه ها با هر توان ذهنی حق دارند تفریح کنند، به مهمانی بروند و با هم سن و سال های خود بازی کنند که مشغول کردن آنها در تابستان و وادار شدن آنها به گذراندن یک پایه تحصیلی در سه ماه، امتیاز با جمع بودن و تجربه کردن زندگی اجتماعی را از این بچه ها می گیرد.

در کنار این گروه از مخالفان، موافقان استدلال های محکم تری دارند و جهش کردن را حق همه کسانی می دانند که توانایی های ویژه دارند.

آنها می گویند منطقی نیست دانش آموزان تیزهوش و سرآمد را به این بهانه که سن تقویمی شان کم بوده و ممکن است با همکلاسی های بزرگ تر از خود دچار مشکل شوند از رشد و پیشرفت باز داشت.

یکی از معلمان ساکن کردستان که تاکنون دو دانش آموز را در کلاس های جهشی همراهی کرده است در گفت و گو با جام جم با همین استدلال از جهش تحصیلی دانش آموزان دفاع می کند.

او معتقد است: نباید با این نگرانی که دانش آموزانی با قدهای کوتاه تر و سن های کمتر در کلاس های بالاتر کنار دانش آموزان بزرگ تر می نشینند سبب شود به جهش تحصیلی با نگاه بدبینانه نگاه کنیم.

وی تاکید می کند: سه سال جهش در مقطع ابتدایی ممکن است به ایجاد شکاف عاطفی میان دانش آموزان منجر شود که به اعتقاد او برای جلوگیری از آسیب های احتمالی بهتر است دانش آموزان با استعداد فقط از یک یا دو سال جهش در مقطع ابتدایی استفاده کنند.

با این حال موافقان یک نگرانی بزرگ دارند، چون احتمال می دهند دانش آموزان تیزهوش که مطالب درسی را سریع تر و عمیق تر از هم سن و سال های خود می آموزند بتدریج در سیستم مدارس عادی که نحوه تدریس معلم و محتوای کتاب ها انعطاف ندارد، دچار بی انگیزگی شوند و استعدادهایشان هدر رود که بی شک اگر مسئولان آموزش و پرورش برای این وضع فکری کنند و معلمانی که چنین شاگردانی دارند در برخورد با آنها فعال تر عمل کنند این بخش از نگرانی موافقان جهش تحصیلی نیز برطرف خواهد شد.

تقاضا برای جهش کم شده

با وجود همه این نگرانی ها و شائبه ها هنوز هم والدین بسیاری از دانش آموزان، مشتاق تحصیل جهشی فرزندانشان هستند.

البته برخی معلمان و مدیران مدارس که از نزدیک با این موضوع درگیرند به جام جم می گویند در سال های اخیر این تقاضا نسبت به گذشته کمتر شده است بویژه بعد از اجرای نظام آموزشی جدید که به ۳ ـ ۳ ـ ۶ موسوم است.

به گفته یکی از این مدیران، کتاب های تازه تالیف نظام آموزشی به اندازه ای سنگین و پیچیده است که خانواده ها بویژه برای کلاس پنجم ابتدایی تمایلی برای جهش فرزندانشان ندارند چون نگرانند که آنها در تابستان از پس درک کتاب های حجیم و پیچیده جدید برنیایند و گرفتار دلزدگی و بی انگیزگی شوند.

شاید راز کم شدن استقبال دانش آموزان از جهش تحصیلی، دست کم در مدارسی که مدیران و معلمان آن با جام جم گفت و گو کرده اند همین باشد که اگر اینچنین باشد لزوم جدی گرفته شدن طرح شهاب در مدارس بیش از پیش احساس می شود.

طرح شهاب که به دنبال شناسایی استعدادهای برتر در مدارس دولتی است از مهر ماه به صورت سراسری در مدارس کشور اجرا می شود تا دانش آموزان با استعدادهای ویژه را شناسایی کرده و بدون جلب توجه و بی آن که میان دانش آموز با استعداد و سایرین تبعیض قائل شوند افراد با استعداد به صورت ویژه آموزش ببینند.

اگر این طرح جدی گرفته شود و معلمان در اجرای آن همکاری کنند آن وقت بی آن که لزوما به جهش تحصیلی نیاز باشد دانش آموزان با استعداد در سراسر کشور شناسایی می شوند و سیستم آموزشی آنها را در مسیر پرورش استعدادها سوق می دهد؛ یعنی همان چیزی که همه خانواده های صاحب فرزند با استعداد خواهان آن هستند.

مریم خباز

نظرات  (۱۱۵)

سلام من ۱۱ سالمه و ششم هستم میخوام هفتم و هشتم رو با توانایی های خودم بخونم ایا راهنمایی در این باره دارین؟اگه میشه بیشتر راهنماییم کنید معدل تمام سالهام خیلی خوب بوده و توی زریاضی همیشه یا نیم غلط داشتم یا بدون غلط میشم لطفا جواب بدین......

سلام من پایه ی هفتم رو جهشی خواندم خیلی هم راحت بود الان در حال درس خواندم برای اینکه نهم برم با کلاس ششم کلاس هفتم رو هم خواندم مجبور شدند بزارن آزمون بدم نمراتم هم ۲۰ شد 

من ھفتم ھستم معدلم ۲۰ ھستش میخوام شرایط جھشی رو بدونم

۲۱ تیر ۹۹ ، ۱۱:۱۰ بچه درسخوان

خواهش میکنم جواب بدید چرا جواب نمیدید لطفا🙏🙏🙏🙏🙏🙏

۲۰ تیر ۹۹ ، ۲۳:۵۹ بچه درسخون

سلام

 من هفتمم تموم شده میخوام برم هشتم میتونم جهش بدم تو چندسن سایت گفتم متسفانه جواب نگرفتم از این سوالی که میخوام 

اما سوال: کجا میتونم نمونه سوال برای جهشی پیدا کنم یا یه امتحان رایگان انلاین همینجوری امتحان بدم و اینکه یه کتاب معرفی کنید که جهشی خوندن باشه نمونه سوال و باز درسام خوبه نمره س نوبت اولم نوزدهو چهلو سه بود ونوبت دو م هم نوزدهو بیستو نه و تو ابتدایی همشون خیلی خوب بود دروغ نگفتم همشون راست بود

 ویه چیز مهم مهم 

چجوری برنامه ریزی کنم واسه درسم

 ویه چیز مهخم تر تو این کرونا میشه امتحان داد من تو استان گیلان شهرستان تالش هستم تو این استان کرونا هست اما کم میشه داپ امتحان راستی هر کس میدونه میتونه جواب بده ممنون

با سلام و خسته نباشید من یه سوال داشتم خواهشا زود جواب بدید عجله دارم من پایه هشتم هستم و میخواهم جهشی بخونم و به دهم برم ولی من یک سری مشکلات داشتم درس هام تو پایه هفتم و هشتم ضعیف بودن و حالا برطرف شدن هشتم معدل 15 آوردم آیا میتونم جهشی بخونم با تشکر 

 

اگر میشه به ایمیل مورد نظر جواب رو بفرستید با تشکر 

Mahdikarimi13841110@gmil.com

سلام 

من دوست دارم جهشی بخونم اما موندم میشه کمکم کنین دوراهی سختیه

سلام هشتم به دهم را میشه جهشی خوند؟؟؟
من دو سال رو جهشی خوندم والان هفتم میخونم والان من تازه ۱۲ سالمه و اصلا ربطی به درس ها نداره من که رفتم امتحان رو بدم فقط تست آی کیو بود اونم۹۰ صفحه متفاوت و فقطکسانی میتونن امتحان بدن که معدلشون ۲۰ باشه یا بالای۱۸ باشه هر کلاسی که میخونی میتونی امتحان بدی فقط وقتش مرداد ماه است یا خرداد
      سلام .
      خواستم بپرسم که در تابستان میشه درسای هشتم را خواند و شهریور امتحان داد؟خواهشا جواب بدید ممنون .
سلام و خسته نباشید خدمت شما
سوالم این بود که آیا میشه در پایه هفتم با معدل ۱۹/۵ پایه هشتم رو‌ جهشی خواند؟
(خواهشمندم جواب رو زودتر اعلام کنید) با تشکر
کلاس نهمی ام اگه معدل کل سال تحصیلیم ۱۹/۶۷ بشه می تونم تابستون دهم رو جهشی بخونم؟
دوستان خوااااااااااهش میکنم جواب بدید.💜
یه دنیا ممنون🌷
تو رو خدا جوابمو بدین من درسم عااااالیه اما خانواده با جهشی خوندنم مخالفن . میشه بدون اطلاع اونا جهش کنم؟
آیا رضایت والدین در جهشی خوندن الزامیه؟
سلام ممنونم از متن عالیتون اگر می شه شماره آموزش و روش رو بدید که من یه زنگی بزنم 
هرکسی میخواد جهشی بخونه ضرر میکنه من جهشی خوندم افت کردم و اصلا به درس خواندن علاقه ندارم
سلام ببخشید من الان هشتمم رو تموم کردم میتونم نهم رو جهشی بخونم.
سلام سایتتون عالی هست یه سوال داشتم من هشتمم رو تموم کردم میخام تابستون رو جهشی سال نهم بخونم چجوری میتونم برنامه ریزی کنم
سلام می خواستم بدونم می تونم نهم رو جهشی بخونم یا نه خیلی ممنون اگه میشه لطفا جواب بدید 
سلام من هفتم هستم می خوا هم هشتمو نهم را جهشی بخوا نم ایا مقدور هست
من 15 سالمه میخوام اول دبیرستانوجهشی بخوانم دوس دارم جلوبیفتم وزودترکنکوربدم. خب من دوس دارم چن پله جلو بیفتم ومعدلم 20ومیدونم که کنکورسخته ولی بااین حال جهشی کمک می کنه که خیلی جلوبیفتی.لطفا کمکم کنین وبگین که جهشی برای من خوبه یابد.لطفاتوضیح بدین.
۱۲ آذر ۹۵ ، ۲۳:۰۲ علی شریعتی
بابا یکی بگه میشه نهم جهشی خوند 
سلام من دانش اموزسوم تجربی هستم ومیخوام سال چهارم تجربیو جهشی بخونم تابرای کنکور بتونم بخونم ووقت بیشتری دارم.میشه پاسخم بدیدواینکه من یکبارسال سوم ابتداییی جهشی خوندم .والانم نمونه میخونم توروخداجواب بدید
سلام من میخام هشتم را تابستان جهشی بخونم و مهر به نهم بروم لطفا مطالب مهم را به ایمیلم ارسال کنی. abolfazlghane5582@gm
سلام این سوال دقدقه ی متوسطه ی اول شده که ابا میتوان نهم را جهشی خواند یا نه .لطفا اگر کسی میدونه یا اطلاع داره جواب بده .


چرا جواب نمیدی

چرا جواب نمیدی پس ؟؟؟؟!!لطفا جواب بدید
سلام خواهش میکنم جوابمو بدید ... من امسال وارد پایه دهم رشته عکاسی در فنی حرفه ای شدم اما بنا به شرایطی نمیتونم ادامه بدم میتونم جهشی بخونم؟
۰۲ مهر ۹۵ ، ۲۲:۳۱ زهرا سادات رجایی
من میتونم پایه نهم رو جهشی بخونم یا نه خواهش میکنم جواب بدید اگه جواب بدید ممنون میشم
میتونم پایه ی نهم رو جهشی بخونم لطفا جواب بدین
می بخشید  اقدامات اولیه برای جهشی خوندن چی ؟
من می خوام بدونم می شه پایه نهم رو جهشی خواند
سلام خسته نباشید ببخشید می خواستم بگم من کلاس ششم رو تموم کردم و آزمون تیزهوشان دادم و قبول نشدم ولی نمونه رو قبول شدم.می خواستم بدونم می تونم هفتمم رو بخونم بعد هشتمم رو جهشی بخونم و چند سال بعد سال دوم دبیرستان (یازدهم)رو هم جهشی بخونم یا فقط یکی رو می تونم بخونم؟جهشی هشتم چند تا کتابه ؟سوالات تیزهوشان هم برای آزمون جهشی میاد یانه؟
سلام سوم عکاسی هم جهشی دارد؟ جواب بدید . لطفا 
سلام چه دروسی را باید برای جهشی خواند
سلام من دانش اموز کلاس هشتمم میخوام برم نهم میخوام جهشی بخونم ولی خیلی دو دلم یعنی اثر بدی داره؟؟؟؟لطفا جواب بدین
سلام من امسال توی نمونه دولتی قبول شدم و میخوام هستم رو جهشی بخونم .. توی نمونه دولتی امکان جهشی خوندن وجود داره؟؟؟؟
سلام
واقعا خسته نباشید
خواهش میکنم اول این کامنت رو جواب بدید بعد تایید کنید.
من تو خیلی سایت ها گشتم و تو اغلبشون به این سوال برخورد کردم که آیا جهش تحصیلی در پایه دهم امکانپذیر است؟؟
خواهشمندم پیگیری لازم رو بکنید و جواب بدید...برای ما که میخوایم از دست این سیستم مضخرف که توش گیر افتادیم خلاص بشیم خیلی مهمه....
تورو خدا....من همیشه سایتتونو دنبال میکنم به خاطر این که به کامنتا جواب میدید.ممنون
سلام جواب بدیدخیلی مهمه .باتوجه به اینکه نظام تحصیلی راعوض کردندششم اولین سال برای ماشدوتاکنون کاب های مقطع دهم چاپ نشده است.امکان جهش تحصیلی مقطع علوم انسانی میتواندامکان داشته باشد؟
۱۲ خرداد ۹۵ ، ۱۴:۲۹ مرضیه سادات
کسی به من جواب نمیدهد ؟
سلام من می خواهم هشتم را جهشی به خوانم لطفا مطالب درسی را به جیمیلم بفرستید. ممنون
sajad.marghzari1382@gmail.com
سلام   
من میخواهم هشتم را جهشی بخوانم آیا میشود؟
لطفا جواب بدید.خیلیا میگن سخت است آیا واقعا این طوراست؟
۰۷ خرداد ۹۵ ، ۱۸:۲۵ مرضیه سادات
لیلا توهم مثل من هفتم می خوانی ؟ میتوانی به من نظر بدی ؟
۰۷ خرداد ۹۵ ، ۱۸:۲۲ مرضیه سادات
می توانم هشتم را جهشی بخوانم ؟
۰۷ خرداد ۹۵ ، ۱۸:۱۸ مرضیه سادات
من هفتم میخوانم ومی خواهم هشتم را جهشی بخوانم
 
به من نظر بدید لطفا 
 
۰۷ خرداد ۹۵ ، ۱۴:۱۹ مرضیه سادات
سلام 
ببخشید من هم می خواهم ثبت نام بشم
خیلی ازتون ممنونم که مارو راهنمایی می کنید من واقعا از سایتتون استفاده کردم با توضیحاتی که برای بقیه داده بودید جواب خیلی از سوالامو کرفتم متشکرم...
سلام.
عالللللللللللللللللیییییییییییییییییییییی بود...........


ممنوووووووووووووووووووون
سلام میخاستم بدونم میشه پایه ی دهم رو جهشی خووووند؟:(
من امسال هفتمم و سال بعد یعنی هشتم رو میخوام جهشی بخونم اما نگرانم اول واسه تست هوشش البته هوش خوبی دارم اما چند به بالا میذارن؟؟؟ و یه سوال معدلم باید چند باشه تا بتونم؟؟؟؟ اصلا کدوم درسا مهم تره واسه جهش یه چیزایی مث کار و فناوری و تفکر و.... هم هستن؟؟؟!!! تو رو خدا جواب بدید🙏🙏🙏🙇
به نظر من اگه ی بچه ای باهوش باشه و وضع درسشم خوب باشه بهتره چهش بده چون احتمالا بعدا به دردش میخوره،من خودم چهارم ابتدایی جهشی دادم و الان 23 سالمه و ارشدو دارم تموم میکنم و زودتر دنبال زندگیم میفتم
سلام ببخشیدی سوال داشتم امکان نحصیل دورشته دردانشگاه امکان دارد؟یعنی به سورت دورشته ای دردانشگاه درس خواند؟لطفاجواب دهید

سلام من دوم هنرستان هستم نظام قدیم رشته نقاشی المپیاد شرکت کردم و جزو نخبه ها ازم تقدیر شده میخواستم بدونم سال سوم رو میتونگ جهشی بخونم 
سلام  من هفتم رو تیزهوشان بودم و برای همین با افت تحصیلی مواجه شدم و نمره ی کارنامه ام 18 شد و مجبور شدم به یه مدرسه ی دیگه برم ... الان هشتم هستم و میدونم که معدلم 20 میشود بنظرتون من میتونم نهم رو جهشی بخونم؟
لطفا جواب بدید. سال نهم را میشه جهش داد؟؟-_-
سلام ببخشید میشه هشتم رو جهش داد؟ شرایطش چیه؟ خوب میشه اگ جواب کامنتاتون بدید :|
سلام ، آیا میشود نهم را جهشی خواند؟ 

سلام من میخواستم ببینم میشه سال سوم دبیرستان رو جهشی خوند ایا ازمونی داره

من هفتم هستم توی مدرسه ی نمونه دولتی تحصیل میکنم. می خواستم بدونم  میشه دو سال پشت سر هم جهشی خوند؟!
لطفا شرایط رو هم بیان کنید. 
ممنون میشم.😄
سلام خسته نباشین
من الان هفتم درس میخونم و توی تیزهوشان هستم ایا این امکان وجود داره که من بتونم سال بعد و جهش بخونم و برم نهم از هر کی هم میپرسم درست و حسابی جواب نمیده راستش درسم هم خوبه و پایین ترین نمره هام هم 19 هستن
سلام لطفااااا یکی کمکم کنه من میخوام سال نهم را جهشی بخونم ایا میشه ؟ معدل باید چقدر باشه ؟خوش حال میشم یکی جوابم بده
ببخشید میخاستم بدونم  میتوان دهم را جهشی خواند؟

من الان در تیزهوشان درس میخوانم سال هشتم میخواست بودنم ایا میشه سال نهم رو جهشی خوند و ایا برای کنکور یا سال های بعدی ضرری ایجاد نمیکنه
سلام من میخوام پایه هشتم رو جهشی بخونم ایا میشه امسال همراه با دزرسای هفتم هشتم را بخوانم
۱۷ مهر ۹۴ ، ۱۴:۲۹ آرزو مولوی
خلاصه بگم چون مثل اینکه شما وقت نمیکنید نظر های طولانی رو بخونید
میشه تابستون 95 رو نهم بخونم؟
۱۶ مهر ۹۴ ، ۱۹:۳۱ آرزو مولوی
با سلام
من این وب رو برای ارسال نظر انتخاب کردم چون دیدم شما به فکر هستید و پاسخ میدید من به دلایلی می خواهم سال نهم رو جهشی بخونم الان هم پایه هشتم هستم اگه از الان کنار درس های هشتمم نهم هم بخونم کار درستیه؟
چون هنوز مشخص نیست و به احتمال زیاد خرداد ماه معلوم میشه اون موقع هم شروع کنم به خواندن درس های نهم دیره و فرصت کوتاهه خواهش می کنم پاسخ بدهید و مثل بعضی نظر ها بی پاسخ رها نکنید 
با تشکر
پاسخ:
سلام
در سال گذشته این امکان وجود نداشت
ان شاءالله جواب شما و دیگر دوستان رو به طور قطعی تا دو روز آینده از اداره آموزش و پرورش گرفته و روی وبلاگ قرار خواهم داد
موفق باشید
سلام ببخشید من پایه هفتم هستم و میخوام هشتمو جهشی بخونم اینم بگم ک من در مدارس تیزهوشان تخصیل میکنم و این کار برام راحته فقط میخواستم ببینم امکانش هس
من دقیقا باید کجا برم و چکاری انجام بدم
لطفا جواب بدید ممنون😊
۲۱ شهریور ۹۴ ، ۲۲:۴۸ فاطمه محرابی
باسلام خسته نباشید من مدرک پنجم اول راهنمایی ردی دارم میخواهم دیپلم بگیرم چیکارکنم به کجامراجعه کنم
پاسخ:
سلام
معمولا برای تمام سوالات ادامه ی تحصیلی و جهشی خواندن، باید به اداره ی آموزش و پرورش ناحیه (شهرستان ) مراجعه کرد
در مورد شما ، بایدبه بخش دایره ی متوسطه(البته نام قدیمی این بخش است) اداره آ.پ شهرتان مراجعه بفرمایید
۱۵ مرداد ۹۴ ، ۱۷:۱۱ مصطفی سعیدی
سلام خسته نباشید ببخشید می شه شمارتون بهم بدید که بهتون زنگ بزنم چون من مشکلات خیلی زیادی دارم و اگه بصورت پیام برای شما بنویسم خیلی طولانی میشود      من کلاس هفتم را تمام کردم ومخوام کلاش هشتم را جهشی بخوانم
پاسخ:
سلام
شما باید به اداره آ.پ شهرستان مراجعه و با بخش دایره ی متوسطه صحبت بفرمایید

من پایه هشتم هستم و می خوام زودتر دیپلم بگیرم. چی کار کنم؟
پاسخ:
سریعترین راه گرفتن دیپلم ، جهشی خواندن است
البته اگر تنها گرفتن دیپلم نیاز مبرم شماست
سلام میخواهم بدانم آیا میتوانم پایه نهم را جهشی بخوانم با معدل 20
پاسخ:
سلام 
فعلا مقدور نیست
سلام میشه پایانم را جهشی خواند یا نه با معدل 20
پاسخ:
سلام 
فعلا مقدور نیست
سلام من میخواهم دوم دبیرستان را جهشی بخوانم معدل اول دبیرستانم  بالای هجده است در شهرستان قزوین درس میخوانم.ایا امکان دارد دوم را جهشی بخوانم لطفا کمکم کنید
سلاام ببخشید من دوم تجربی هستم میشه سوم رو جهشی بخونم؟ معدلم 19و 80 هست کمکم کنید امتحانات نهایی رو میشه شهریور داد؟
سلام من هفتم هستم میخوام هشتمو جهشی بخونم میشه بگن ازمونش کی برگزار میشه ممنونم
ایا کلاس اولی هم می تواند جهش بکند و به کلاس سوم برود

سلام من سال اول دبیرستان را خواندم بعد به ترکیه اومدم اینجا هم سال اولم میخواستم بپرسم میشه سال ۲ تو تابستون بخونم که سال ۳ دوباره مثل دوستانم باشم که عقب نیفتم یعنی ۱ یا حتی ۲ سال عقب نیفتم فعلا همین طوری ۱ سال عقب هستم میتونم جهشی بخونم که دوباره به دوستان هم سنم برسم یا نه تورو خدا زود جواب بدید
سلام من امسالو به دلایل ومشکلاتی نتونستم درس بخونم به خاطر همین یک سال عقب موندم و میخوام دومو سومو چهارمو تو یک سال بخونم میشه راهنمایی کنید ممنون میشم.
سلام خسته نباشید میخواستم بپرسم که حتما باید معدل خیلی خوب باشه ممنون میشم پاسخ دهید
سلام من دانشجوی پزشکی هستم میخواستم بدونم میشه جهشی بخونم که زودتر از هفت سال دوره عمومیم تموم بشه یا نه؟
با سلام

لطفا سریع تر جواب دهید من پایه هفتم هستم می خواهم هشتم را در تابستان بخوانم وسال 94-95 را در کلاس نهم بگذرانم دلیل جهشم را هم می دانم ودلیلم موجه است 
زنگ زدم اداره نظام جدید گفتند بخش نامه نیامده حالا واقعا می شه جهش داد لطفا به وبم هم سر بزنید با تشکر
سلام برا جهش هفتم به نهم میشه؟
اگه میشه معدل چند به بالا می خواد؟
لطفا به ایمیلم پ بدید.
سلام ببخشید من هشتم هستم می شه راهنمایی کنید اخه می خوام جهشی بخونم
به نظر من 3 سال جهشی خوندن خوبه نه بیشتر نه کمتر زیرا کمترش فایده نداره واگه بیشتر از این باشه در دوست یابی با مشکل مواجه می شید!
امروزه با توجه به اینکه بیشتر دانشجویان علاقه مندند که تا مقطع تحصیلات تکمیلی (فوق و دکترا) ادامه تحصیل دهند و از طرف دیگر پس از فارغ التحصیلی باید دنبال کاری باشند و پس از آن هم تشکیل زندگی دهند، به طور متوسط جوانان (پسران) در سن 32 سالگی ازدواج می کنند.
به نظر شما آیا بهتر نیست که مقاطع تحصیلی مدرسه را چند سالی جهشی خواند تا بتوان در آینده به موقع تشکیل زندگی داد؟! باور کنید طولانی بودن مقاطع تحصیلی ما را از زندگی انداخته است!
هر چیزی یک هزینه ای دارد و هزینه این کار هم این است که بچه ها باید دو سه سالی بیشتر تلاش کنند ولی آینده اش امیدوار کننده است. 
البته به نظر من لزومی ندارد که دختران جهشی بخوانند زیرا بار تشکیل زندگی بر دوش آنها نیست. چه بسا دختری جهشی خوانده باشد و به خاطر بالا بودن سطح تحصیلات او خواستگاری برایش پیدا نشود!
سلام من چهارده سالمه وبخاطر مشکلاتی که در کودکی داشتم دو سال عقب افتادم والان ششم هستم.میشه هفتم رو جهشی بخونم .لطفا جوابمو بدین.         چه مدارکی لازم داره .وکی باید ثبت نام کنم.?????????
واقعا نمیدونم چرا شما بچه ها و نوجوونا اصرار دارید زود تر از سنتون درس بخونید والا بخدا همینطور ه مسئول وبلاگ گفتن خبر خاصی تو بزرگ شدن نیست دنیای بزرگی تجربه رو میطلبه و اگر زودتر از سنتون واردش بشید مشکلات بزرگتر از شونه های کوچیک و افکار پاک شما هستن - کیف دانشگاه اینه که به موقع تو 18سالگی بری چرا چون اگر غیر این باشه توکلاستون همه ازت بزرگترن این شاید تودبیرستان حس خوبی باشه ولی تو دانشگاه تعاملات وسیعتره پس سن مناسب خودشو میطلبه - آخه عزیزان چه کاریه شما ی سال تحصیلی رو که میتونید کنار دوستاتون علاوه بر درس تجربیات مختص ومناسب سن خودتون رو یاد بگیرید با جهشی خوندن هدر بدید- وقتی بزرگتر شدید میفهمید چقدر همین مدرسه که الان براتون سخته شیرین بوده- چون دغدغه نداشتید درس خوندید بازی کردید تفریخداشتید غذاتون آماده بوده - در لحظه زندگی کنید
میشه دوم دبیرستان رو جهشی خوند؟
سلام میشه مدارکی که برای جهشی نیازه بگین

زمان ثبت نام کیه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/

بامعدل 98/19 میشه امتحان جهشی داد ؟؟؟

 

سلام ،ببخشید میخواستم بدونم میشه هشتم رو جهشی داد ؟ چه مدارکی برای ثبت نام نیاز داره ؟

ممنون میشم اگه جواب بدین .

سلام ایا میشه نهم رو جهشی خوند تورو خدا جواب بدین خسته شدم از این مسخره بازیای اموزش و پرورش
توروخــــــــدا جوابمو بدین
با سلام و خسته نباشید .ببخشید لطفا سوالمو جواب بدین خیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــلی واجبه، میشه کلاس هفتمه جهشی خوند؟؟؟؟؟؟؟بعد اصلا باید چجوری ثبت نام کرد ؟؟؟؟؟شرایط خاصی داره؟؟؟؟؟اگه جوابمو بدین خیـــــــــــــــــــلی مـــمـــــــنــــــــــون میــــــــشم
سلام ایا میشه نهم رو جهشی خوندتورو خدا جواب بدید واجبه 
باسلام میخواستم بپرسم پایه هشتم که میگن دقیقا یعنی چندم ؟؟؟ دوم راهنمایی یا سوم راهنمایی؟؟؟ (خواهش می کنم جواب بدید)
پاسخ:
سلام علیرضا خان

به حساب قدیم،سوم راهنمایی
سلام خسته نباشید این سوال تو این روزا دغدغه خیلی از دانش آموزای نظام جدیده لطفا به طور جامع به این سوال پاسخ بدید که آیا میشود در تابستان پایه نهم را جهشی خواند یاخیر؟(باتوجه به این که هنوز کتاب های این پایه چاپ نشده)
پاسخ:
سلام.
با توجه به اینکه هنوز آئین نامه  و یا بخشنامه ای از طرف وزارت آموزش و پرورش در این مورد ارائه نشده، به نظر میاد به یقین، نمیشه نهم رو جهشی خوند. 
البته شما می تونید از طریق اداره ی آموزش و پرورش منطقه و شهرستان خودتون ،اطلاعات دقیقتری کسب بفرمائید. 
درضمن اگر دستورالعمل و یا آزمونی قرار باشه که انجام بشه حتما به دبیرستان شما و به تبع به دانش آموزان اطلاع رسانی خواهد شد.
سلام
می شود ششم را جهشی خواند لطفا سریع پاسخ دهید
باعرض سلام وخسته نباشیدمیشه راهنمایی کنیدچطوری میشه سالنهن روجهش داد؟؟؟؟؟؟توروقران جواب بدین
پاسخ:
سلام
دختر خوبم ، شما چند تا اسم داری؟ : نیلوفر مینا فاطمه زهرا الهام آیتک ؟؟!!!!!!!!!!
جواب رو برای زهرای شما نوشتم. با این حال چشم !  می پرسم و برای شما می نویسم
میشه نهمو جهش داد؟؟؟؟؟؟/
سلام میشه نهم روجهش دادچطوری لطفابگیدچیکاربایدکنیم
سلام میشه نهم روجهش داد توروخداجواب بدین
پاسخ:
سلام شرمنده . من دستورالعمل جدید رو نمیدونم
شما باید با مقطع متوسطه اداره آموزش و پرورش شهرستان محل سکونتتون تماس بگیرید و درباره آزمون احتمالی جهشی در شهرتون بپرسید.
سلام ببخشیددخترمن امسال93هشتم میخونه میتونیدبگیدسال بعدرومیتونه جهشی بخونه یانه منظورم(نهم)اگه میتونه بگیدچطوری لطفا؟؟؟؟؟؟؟؟
سلام من امسال هشتمهستم وپارسال معدل نیمه ی دوم من 19.68یا67صدم شده بودپدرومادرم ازم میخوان که سال بعدی روجهش بدم وخودم هم اشتیاق دارم لطفادرباره ی چگونگی شروع کارکمکم کنیدوبگید که میتونم یانه؟؟؟؟؟
سلام من سوم ابتدایی رو جهشی خوندم ضریب هوشیم 142 است میخواهم دوم داهنمایی جهشی بخونم در باره از مون هوشش دو باره از من میگیرن اخه گفتن کلا برای جهشی زریب هوشی 110 خوب من 32 تا بیشترم چکار کنم تورو قران راهنماییم کنید جان مادرتون
۰۷ شهریور ۹۳ ، ۱۴:۱۲ فاطمہ سادات
سلام خستہ نباشید
من سال اول دبیرستان ھستم سال دوم و سوم و چھارم رو قصد دارم جھشی بخونم درت رشتہ ی تجربی بہ نظرتون میشہ۔۔۔
من کودم ایمان دارم کہ اگہ امکان ھست با تلاشم این کار رو بکنم البتہ اطرافیانم ھم میگن کہ دختر پرتلاش ھستی۔۔
بہ نظر شما امکان دارد اگہ امکان دارد راھنماییم کنید خیلی ممنون میشوم
پاسخ:
جواب سوالات زیر رو بده بعد عمل کن:
چرا؟!
چه لزومی داره جهشی بخونی؟
از چیزی یا کار مهمی عقب موندی؟ 
 یا به خاطر هندوانه هایی که بقیه می ذارن زیر بغلت که عجب باهوشی و باریکلا تو می تونی و.... دوست داری جهشی بخونی؟

تا گرسنه نشدی سراغ غذا نرو.   تا نیاز نداری اضافه خرید نکن.      تا دیرت نشده عجله نکن. تلاش کن ولی عجله نداشته باش.
اون جلو هیچ خبری نیست.
سالها بعد می فهمی
بذار طبیعت کار خودشو بکنه...
جوجه 21 روز طول میکشه تا به دنیا بیاد،حالا با یه دستگاهی 10 روزه به دنیا میادخب که چی؟ بالاخره اومد چه 21 و چه 10 روزه.
ممکنه جهشی صدمه بزنه بهت.
این یه تجربه س.
همه توی 23 سالگی لیسانس میگیرن و تو توی 20 سالگی. برو اداره استخدام شو،24 به بالا میخوان....
تلاش کن، جدیت داشته باش، همپای بقیه جلو برو ،اما قدمهای استوار بردار.اونی که می لرزه می افته.

موفق باشی.
اگر میشه لطفا چند مورد از کلاس هاى تقویتى براى تحصیل جهشى معرفى کنید. من  سوم راهنمایى=هشتم هستم و میخام حداقل تا دوسال دیگر کنکور بدم متاسفانه کلاس تقویتى پیدا نمیکنم که درحد کنکور و پیش دانشگاهى به پایه هشتم درس بدن.
پاسخ:
سلام
من توی شهرستان شما نیستم و نمی دونم چه کلاس هایی ممکنه برای شما داشته باشن.
معمول، آزمون ها و کلاسهای قلمچی،پارسه و گزینه دو  و .... این کارها رو می کنن....

امّا !

دخترم! واقعا برای شما زوده کنکور و دغدغه ی اون .
جواب سوال خانم  "  فاطمه سادات " رو مطالعه کن تا منظورم رو متوجه بشی.
موفق باشی.


ممنون از راهنماییتون
خداروشکر در ریاضی خیلی پایم قویه فک می کنم بتونم از پسش بربیام ولی یکمی شک دارم که تو تابستون بتونم دروس تخصصی ریاضی رو بخونم.
سلام ببینید من سال دوم دبیرستان رو رشته کامپیوتر  در شاخه فنی خوندم حالا سال سوم تصمیم گرفتم رشتم رو عوض کنم ورشته ریاضی رو بخونم اما دوست ندارم یک سال عقب بمونم می خواستم ببینم می تونم با جهشی خوندن این مشکل رو حل کنم یانه اگه میشه راهنماییم کنین ممنون.
پاسخ:
سلام
من تخصصی بهت نمیگم ولی از روی تجربه می گم
اگه ریاضی نری بهتره
این یه تجربه س
اگه تواناییشو توی خودت می بینی بسم الله
ریاضی فیزیک شیمی - اینا کار رو مشکل میکنه
پایه باید محکم باشه
تابستون مرور کن
یه تست بزن
یعنی تو امتحانای مجازی یا کانون یا هر جای دیگه خودتو محک بزن

موفق باشی.
سلام میشه بگین چه کلاسهایی رو میتونیم جهش بزنیم

مرسیییییییییییییی

سلام برای جهشی خواندن در مقطع دبیرستان توضیح دهید ممنون

ایمیل اصلیم اینه 

nazila_shirdel@yahoo.com

سلام من 5 ابتدایی هستم وهمه نمره هام بسیار خوبه خیلی دلم میخواد جوری درس بخونم که دو سال دیگه برم کنکور اگه راهنماییم کنید به ایمیل بدین ممنون

nazila_shirdel@yahoop.com

سلام لطفا چکیده مطلب را بنویسید ممنون
پاسخ:
سلام
اگر منظور شما چکیده ی این مطلب باشد،خود مطلب چکیده شده از مقاله ای با حجم بالاست .باز هم ان شاء الله چشم!
من خودم دوست دارم جهشی بخونم 
ولی معدلم 19/90 شده نمیدونم 
برای جهشی خوندن اماده ام یا نه
الان 2 راهنمایی هستم

در هرحال مطلبتون خیلی کمکم کرد

مرسییییییییییییییییی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی